بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست ؟

 

 

 

 

 

البته در سال های اخیر با توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در این مدیا، به تبلیغ آدرس شبکه های اجتماعی خود میپردازد.

 

 

از دیگر نمونه های بازریابی محتوا در فضای مجازی، می توان به سایت های «نی نی سایت» و «نی نی بان» در حوزه مادر و فرزند و بارداری اشاره نمود.

دلایل ضرورت استفاده از بازاریابی محتوا:

  1. افزایش میزان فروش
  2. کاهش هزینه های تبلیغات و روابط عمومی
  3. ایجاد حس خوب برای مشتریان و وفاداری آنان

 

مزیت های بازاریابی محتوایی:

  1. جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی
  2. معرفی شرکت‌تان به عنوان یک متخصص
  3. گسترش ابعاد برند با دادن صدا و شخصیت به برند
  4. افزایش فروش و ارجاع مشتری

 

نکات مشاوره ای در بازاریابی محتوا:

توجه داشته باشید، هر اطلاعاتی که به مشتری ارائه میکنیم؛محتوا نیست. محتوا باید مرتبط و مفید باشد.

تولید محتوای کارا و اثربخش، با بمباران مخاطبین توسط محتوا متفاوت است.

امروزه بازاریابی بدون خلق محتوای مناسب امکانپذیر نیست، بنابراین برای تولید محتوای خود استراتژی های مناسبی تدوین کنید.

بازاریابی محتوا باید بعنوان قسمتی از فرآیند بازاریابی شما باشد و همه ابعاد بازاریابی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به یاد داشته باشید،  قبل از طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی، باید استراتژی بازاریابی محتوا ترسیم کنید.

تولید محتوای اثر گذار باعث بهبود SEO شما در موتورهای جستجو خواهد شد.

کمپین های موفق روابط عمومی معمولاً در خصوص موضوعاتی است که مخاطبان علاقمندی خود را نشان میدهند و این کاملاً با بازاریابی محتوایی مرتبط است.

در بازاریابی درونگرا (Inbound marketing) نیز میتوان از تولید محتوا استفاده نمود و بجای اینکه به سمت مشتریان حرکت کرد، مخاطبین را به سمت محصولات و خدمات سوق داد.

 

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn