رموز پاسخگویی به سوالات و شکایات مشتریان
👈 بازاریابهای حرفهای به خوبی میدانند که پاسخگویی سریع، مفید و مسئولانه به سوالات و شکایتهای مشتریان، چه نقش بهسزایی در رضایت و وفاداری آنها دارد. برای همین، روی این موارد سرمایهگذاریهای کلانی را انجام میدهند:
1 تقویت مراکز تماس و پاسخگویی به مشتریان از طریق استخدام کارمندان حرفهای و متعهد
2 آموزش کارمندان بخش «تماس با ما» برای ارائه بهترین مشاورهها و راهنماییها به مشتریان
3 سنجش مستمر میزان رضایت مشتریان از ابعاد مختلف کسب و کار شرکت
4 شناسایی سریع مشتریان ناراضی و دلایل عدم رضایت آنها و تلاش برای جلب رضایت ایشان
5 استفاده از روشهای مختلف تماس برای مشتریان و محدود نکردن تماسها به ابزارهای الکترونیکی مثل ایمیل و پیام صوتی (برای مثال، اکثر مراکز تماس مدرن به گونهای طراحی شدهاند که مشتری میتواند بین صحبت کردن با یک کامپیوتر یا انسان، یکی را انتخاب کند)
6 کاهش زمان پاسخ به سوال مشتری و رسیدگی به شکایت او
👈 برای درک بهتر سرمایهگذاری شرکتها در پاسخگویی به سوالات و شکایات مشتریانشان به این سه مثال توجه کنید:
👈 شرکت باتِربال، تولیدکننده بوقلمون است. این شرکت برای جلب رضایت مشتریانش و ایجاد تمایز از رقبا، روی پاسخگویی به مشتریان تمرکز و برای این کار 55 آشپز حرفهای را استخدام کرده تا به سوالات مشتریان درباره پخت و تزئین بوقلمون پاسخ بدهند. این 55 آشپز سالانه به بیش از 100 هزار مشتری شرکت، مشاوره آشپزی با بوقلمون میدهند
👈 شرکت کامکَست، یکی از بزرگترین شرکتهای مخابراتی در آمریکا، برای آگاهی از نارضایتی مشتریان، علاوه بر دریافت شکایتها از طریق ایمیل، مرکز تماس و غیره، تیم مجزایی را برای بررسی شبانهروزی نظرات و شکایات آنها در تالارهای گفتگو، شبکههای اجتماعی و وبلاگها تشکیل داده است تا هیچ شکایتی از قلم نیافتد
👈 هواپیمایی جت بُلو، بعد از لغو یا تاخیر چندین ساعته اکثر پروازهایش در روز ولنتاین به دلیل وقوع طوفان در شهرهای مختلف آمریکا، تصمیم گرفت پیام عذرخواهی با امضای مدیرعامل خود را در روزنامههای سراسری آمریکا چاپ و خسارات وارده به مشتریان را جبران کند. برای مثال، شرکت به تمام مسافرانی که پروازشان کنسل شد یا بیش از سه ساعت تاخیر داشت، یک بلیت رفت و برگشت در همان مسیر، هدیه داد
- آموزش کارآفرینی,مدیریت, حق سیرت مقالات
- می 26, 2021
- 5:11 ب.ظ