- 2:00 ب.ظ
۹ روش برتر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱
در زیر سعی کردیم ۹ مورد از داغترین روشهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها از رقبای خود پیشی بگیرید. هنگام تنظیم استراتژی بازاریابی خود در سال ۲۰۲۱ دقت کنید که این موارد را حتما در برنامهریزهای دقیق خود داشته باشید.
1- فراگیر بودن خدمات
:
بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱، باید از رسانهها و موضوعاتی استفاده کنید که انواع نژادها، جنسیتها، مذهبها و… را پوشش میدهد.
2- رسیدن به موقعیت صفر
:
سالهاست که هدف از سئو رساندن شما به بالاترین قسمت در موتورهای جستجو و رسیدن به “موقعیت شماره یک ” است. در سال ۲۰۲۱ هدف نهایی از سئو همچنان رشد به سمت بالاست اما رسیدن به “موقعیت صفر” است. موقعیت صفر اصطلاحی است که برای توصیف بلوک برجسته در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل استفاده می شود.
3- مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)
:
از نظر اجتماعی، مسئول بودن یعنی شهروندان و سازمانها میبایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند. در واقع برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیتپذیرتر هستند، مصرفکنندگان حمایت بیشتری از آنها میکنند.
4- مسدود کنندههای تبلیغات
:
در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود ۲۷٪ از کاربران اینترنت از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده کنند، و این باعث میشود که بسیاری از کمپینها مانند PPC نتیجه مطلوب خود را نداشته باشند.
5- سئو تصویر و فیلم برای جستجوی بصری
🔸 همیشه متن alt را در توضیحات تصویر خود قرار دهید.
🔹 تصاویر را به نقشه سایت خود اضافه کنید.
🔸 کلمات کلیدی مورد نظر سئو خود را در نام فایل تصویر خود وارد کنید
🔹 از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا، از جمله HD استفاده کنید
🔸 از Google Lens استفاده کنید.
6- محتوای تعاملی
:
ایجاد محتوای تعاملی از قدیم هم جز مهمترین نکات برای بهبود سئو بوده است، اما در سال ۲۰۲۱ اهمیت آن چند برابر خواهد بود. همانطور که میدانید محتوای تعاملی فقط ارتباط را ارتقاء نمیدهد، بلکه کابر از درگیر شدن با آن لذت میبرد و حسی خوب نسبت به برند و محصول شما در او ایجاد میشود.
7-تقسیمبندی مشتری
:
یکی از محبوبترین ترفدها در بازاریابی دیجیتال تقسیمبندی طیفهای مشتریان است. برای بهرهوری هرچه بیشتر از این ترفند، کافی است به جای استفاده اینکه تعداد کمی از کمپینها بزرگ بازاریابی که مخاطبان عام را هدف قرار می دهد، از تعداد زیادی کمپینهای بازاریابی کوچک با هدف قراردادن مخاطبین خاص استفاده شود.
8- ارتقاء سئو محلی:
گوگل مرتباً الگوریتم سئو محلی خود را به روز میکند، بنابراین اگر جز کسبوکار محلی هستید، باید کسبوکار خود را در نتایج محلی نیز به طور مداوم به روز کنید. به جرات میتوان گفت که سئو محلی حتی از سئو گستردهتر هم قدرتمندتر است. کاربرانی که خدماتی را با موقعیت جغرافیای خود جستجو میکنند، احتمال خرید بیشتری دارند درنتیجه تبدیل آنها به مشتری آسانتر است.
9-روشهای قدیمی موثر:
بعضی از ترفندهای بازاریابی دیجیتال هرگز قدیمی نمیشوند و مربوط به سال خاصی نیستند.
🔹 استفاده از پستهای قابل خرید
🔸 استفاده از بازاریابی Gen Z
🔹 استفاده از میکرو اینفلوئنسرها
🔸 برنامه ریزی برای جستوجگرهای صوتی